Change Browser!
Change Browser
Institutions of higher education' strategies on extra educational services' market
Given article covcrs a subject which is relatively new for Russian educational system, that is extra educationalservices market' structure and dynamics. Main emphasis is laid upon strategies that are developed and exemplified by regionalinstitutions of higher education in relation to their situation upon the said market, namely strategies of «redistribution» and «market -oriented» as well as sources of those strategies. Both the «redistribution» and «market - oriented» models are empirically groundedand claim as well as deserve some significance. At least we humbly believe so.
Keywords
Authors
Popravko N.V. | Tomsk State University | ktf@ic.tsu.ru |
Rykun A.Y. | Tomsk State University | blacktne@mail.tomsknet.ru |
Всего: 2
References
Белая книга российского образования. Ч. 1. М., 2000. С. 32.
Белая книга российского образования. Ч. 2. М., 2000. С. 48.
Состояние и перспективы развития рынка образовательных услуг в г. Томске // Грант РГНФ 98-03-00050 а/Т / Отчет по результатам социологического исследования (выборка 839 человек). Томск: Изд-во Том. ун-та, 1998. 44 с.
Выпускники сельских и городских общеобразовательных школ на рынке образовательных услуг и перспективы политики вузов (на примере Томского региона) // Грант РГНФ 01-03-00134 / Отчет по результатам социологического исследования (выборка 691 человек). Томск: Изд-во Том. ун-та, 2001. 65 с.
Institutions of higher education' strategies on extra educational services' market | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2003. № 277.
Download file