Deskriptiv model of content transformation of educational process | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Deskriptiv model of content transformation of educational process

Globeliz processes flowing in world economy influence n the most extent to development higher education. There is necessity to transform content of educational process in concordance with needs actual society, to develop positive resume model from crisis of one of the best domestic education system in the world. First of all conception of educational process is needed to modern, keeping in mind introduction electiveness, specialization individualization, complexity, cyclicity, ideas, which are exploited in the world educational practice.

Download file
Counter downloads: 768

Keywords

Authors

NameOrganizationE-mail
Всего: 2

References

Галаган А.И. Интеграционные процессы в области образования: анализ мировых тенденций // Социально-гуманитарные знания. 2002. № 5. С. 72-85.
Галушкина М. Экспорт образования // Эксперт. 2004. № 28-29
Делягин М.Г. Мировой кризис: общая теория глобализации. М.: ИНФРА-М, 2003. 768 с.
Стронгин Р.Г. Опыт взаимного признания образовательных программ вузов России и Европы // Высшее образование сегодня. 2004. № 2. С. 22-27.
Ларионова М.В. Интеграционные процессы в образовании. Европейский опыт // Высшее образование сегодня. 2006. № 2. С. 46-52.
Юрга В.А. Глобализация рынка образовательных услуг и перспективы российского образования. Владимир: Собор, 2007. 160 с.
 Deskriptiv model of content transformation of educational process             | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Deskriptiv model of content transformation of educational process | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Download file