Some psychological aspects of foreign text reading comprehension | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Some psychological aspects of foreign text reading comprehension

The article is aimed at the analysis of studies of L2 text reading comprehension. It explores traditional psychological models of reading and modified interactive models as well as different ways of reading based on purposes for reading. The article demonstrates various learning strategies of reading a foreign text.

Download file
Counter downloads: 987

Keywords

Authors

NameOrganizationE-mail
Polyakova S.V. polyakhov@mail.ru
Всего: 1

References

Тылец В.Г. К психологии освоения иноязычного лингвистического опыта // Вестник Ставропольского государственного университета. 2002. № 30. С. 30-112.
Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. М.: Просвещение, 1991. 219 c.
Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Высш. шк., 1989. С. 25-31.
Клычникова З.И. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке. М.: Просвещение, 1973. 223 с.
Колесникова И.Л., Долгина О.А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. СПб.: Русско-Балтийский информационный центр «БЛИЦ»; Сambridge University Press, 2001. 224 с.
Фоломкина С.К. Некоторые вопросы обучения чтению на иностранном языке в языковом вузе // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия. М.: Рус. яз., 1991. С. 253-261.
Леонтьев А.Н. Психология обучения чтению // Начальная школа: плюс - минус. 1999. № 10. С. 9-13.
Полякова С.В. Восприятие и понимание текста в психологии чтения // Вестник Пермского университета. Иностранные языки и литературы. 2007. Вып. 2 (7). С. 150-154.
Солсо Р. Когнитивная психология. СПб.: Питер, 2002. 592 с.
Harmer J. The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 2000. Р. 14-27.
Carrell P.L. Interactive Text Processing: Implications for ESL // Second Language Reading Classrooms. 1992. Р. 239-259.
Grabe W., Stroller F. Teaching and Researching Reading. Longman: Pearson Education, 2004. Р. 13-63.
Stanovich K. Progress in understanding reading: Scientific foundations and new frontiers N.Y.: Guilford Press, 2000. Р. 231-245.
Segalowitz Sidney J. et al. Assessing the development of automaticity in second language word recognition // Applied Psycholinguistics. 1998. 19:1. Р. 113-125.
 Some psychological aspects of foreign text reading comprehension             | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Some psychological aspects of foreign text reading comprehension | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2007. № 303.

Download file