Evolution of the museum in the context of the information society formation
The formation of an information society actualizes the problems of modern museum studies where the use of new information and communication technologies influences the development of the further strategy of development of the museum activity. The museum should be guided by inquiries of external consumers of services in view of internal interests, to become technologically inform, competitive in the sphere of information culture and social development.
Download file
Counter downloads: 582
Keywords
Authors
Список пуст
References
Странский 3. Понимание музееведения // Музееведение. Музеи мира. М., 1991.
Грегорова А. К основным проблемам музееведения//Музееведение. Музеи мира. М., 1991.
Каган М.С. Общение и коммуникация // Мир общения. М., 1989.
Тоффлер А. Третья волна. Режим доступа: http://www.tomsk.ra/Books/Toffler/, свободный.
Маркузе Г. Одномерный человек. М., 2000.
Дриккер А.С. Информационный пульс социальной эволюции // Информационное мировоззрение и методология эстетики: Третий междунар. науч. симп. «Взаимодействие человека и культуры: теоретико-информационный подход». Таганрог, 1998.
Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. М., 2000.
Castells М. Materials for an exploratory theory of network society // Brit. J. Of Soc. 2000. № 51.
Гадамер Г. Истина и метод. М., 1988.
Розин В. Виды научных работ и критерии их оценки // Alma Mater. 2002. № 9.
Винсон И. Музеи и наследие: важная проблема в Докладе о всемирной культуре, 2000 (ЮНЕСКО) // Museum. Международный журнал. 2001. № 3.
