Development of the Course "Basics of Ecological Culture": Problem-Module and Reflective Approaches
The problem-module structure of the course "Basics of Ecological Culture", the model of a problem module and the way of its cognitive visualization in a frame format are discussed in the article. The problem-module and reflective approaches to selection and structuring of the content of a problem module are characterized. Criteria for evaluation of ecological culture are proposed.
Download file
Counter downloads: 524
Keywords
Authors
| Name | Organization | |
References
Чошанов М.А. Дидактическое конструирование гибкой технологии обучения // Педагогика. 1997. № 2. С. 21 -29.
Минский М. Фреймы для представления знаний. М.: Энергия, 1979.
Колодочка Т.Н. Фреймовая технология в среднем профессиональном образовании // Школьные технологии. 2004. № 1. С. 26-30.
Гузеев В.В. Образовательная технология ТОГИС - ресурсное обеспечение // Школьные технологии. 2001. № 1. С. 157.
Калинин В.Б. Формула экологического образования // Евразия. Природа и люди. 1997. № 6. С. 34-40.
Хуторской А.В. Развитие одаренности школьников: Методика продуктивного обучения. М.: ВЛАДОС, 2000.
Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века. М., 1998. С. 6.
Эйнштейн А. Собр. науч. трудов. М., 1967. Т. IV.
Щербаков Р.Н. ...Неотразимо привлекательный учитель // Педагогика. 2004. № 6. С. 66-73.
Левитес Д.Г. Российская школа: цели и ценности // Педагогика. 2004. № 7. С. 12.
Глуздов В.А., Винокурова Н.Ф., Николина В.В. Концепция экологического образования учащихся Нижнего Новгорода // Экология и география XXI века. 2004. № 4. С. 48-49.
Хуторской А.В. Соотношение деятельности и содержания образования // Школьные технологии. 2007. № 3. С. 10-17.