The market PR attractiveness for the increasing of marketing opportunities
Stabilization and spreading of PR transformed them from casual form of work with consciousness into regular, stable and fashionable science. PR emerged as a political propaganda, but its deep source is art of sales with its pure practical orientation. If art of sales works with consciousness for sales of commodities, public relations promote the sale of image, but not only the goods, strives to create the most favourable impression about its customer, commodity or service in the eyes of consumers, partners, and to cause fear in the crowd of enemies and competitors. Just therefore, PR expand marketing borders, cross and bound with advertizing and management. PR becomes the aspect of all these managerial and commercial work, which gives them the sphere for activities. PR are practical, official, they are by definition a means, an instrument, a technology, but they are not a creator of values, they only handle them, using the existing in society symbolic bagage. Marketing does not stop in its development and requires new instruments at orientation to the market, today it must be focused on consumers, and that is what PR are able to undertake. All values, high and low, human and ambiguous, are the instrument for raising assigned goal or ruining competitors or enemies, and as a result all PR actions promote real market efficiency.
Keywords
Authors
Всего: 1
References
Берст Р. Маркетинг от потребителя. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2008.
Блэк С. Паблик рилейшнз: что это такое? М., 1990.
Борисов A. PR как стратегия // Советник. 1998. № 6.
Борисов Б.Л. Технологии рекламы и PR. M., 2002.
Гавра Д.П. Общественное мнение и власть: режимы и механизмы взаимодействия // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. 1, вып. 4.
Гиро П. Частная и общественная жизнь римлян. СПб., 1995.
Дальтон Дж. Как отличить PR от всего остального // Со-общение. 2001. № 2.
Ерохина Т.Б. Воздействие рекламы на сознание потребителей. Ростов н/Д, 2001.
Ерохина Т.Б. ПР как вид профессиональной работы с сознанием (социально-философский анализ). Ростов н/Д: Изд-во. Рост, ун-та, 2006.
Ерохина Т.Б. Территория ПР в зоне рыночных отношений // Гуманитарные и социально-экономические науки. 2007. № 2.
Королько В.Г. Основы паблик рилейшнз. М., 2000.
Кривоносов А.Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. СПб., 2001.
Маркетинг: Большой толковый словарь / Под ред. А.П. Панкрухина. М: Омега Л, 2008.
Михайлов А. Реклама и PR. Одна медаль, разные стороны // Люди Дела. 2002. № 32.
Райс Э. Расцвет пиара и упадок рекламы. М.: ACT; Ермак, 2004.
Райс Э. Траут Д. Маркетинговые войны. СПб.: Питер, 2000.
Тулъчинский Г. PR фирмы: технология и эффективность. СПб., 2001.
Тулъчинский Г.Л. PR-профессионализм. Режим доступа: www.prfirms.narod.ru
Ульяновский А.В. Маркетинговые коммуникации: 28 инструментов миллениума. М.: Эксмо, 2008.
Чумикое А.Н. Связи с общественностью. М., 2000.
Шишкина М.А. Паблик рилейшнз в системе социального управления. СПб., 2002.
Эммер Ю.А. Введение в PR. Томск, 2002.
Шампань П. Делать мнение: новая политическая игра. М., 1997.
Don Slater, Fran Tonkiss. Market Societies and Modem Social Thought. Cambridge: Polity Press, 2000.
Harlow Rex F. Building a Public Relations Definition // Public Relations Review. 1976. Winter. Vol. 2, № 4.