The enrichment of the humanitarian disciplines' content with the professional context as a condition of mouldingof professional mentality of a student -future engineer
Theoretical analysis of phenomenon «professional mentality» is considered. The possibility of moulding of this mentality during the training at the institute is studied. One of the pedagogical conditions of professional mentality moulding of a student - future engineer is based.
Download file
Counter downloads: 565
Keywords
Authors
Name | Organization | |
Tonkoshkurova I.V. | tonkir@yandex.ru |
References
Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года. М., 2002.
Сапогова Е. Концепты и ориентиры современного психологического образования /У Alma mater (Вестник высшей школы). 2003. № 10. С. 8-13.
Оборина Д.В. Об особенностях ментальности будущих педагогов и психологов // Вестник МГУ. Сер. 14. Психология. 1994. С. 41-48.
Психология и педагогика: Учеб. пособие / Под ред. К.А. Абульхановой и др. М.: Совершенство, 1998. 320 с.
Сонин В. А. Психолого-педагогический анализ профессионального менталитета учителя (на материале школы, лицея, колледжа, вуза). Смоленск, 1999. 251 с.
Философский энциклопедический словарь. М.: ИНФРА-М, 1999. 576 с.
Козлов С.А. Информирование и развитие в процессе обучения // Педагогика. 1998. № 5. С. 39.
Ломов Б.Ф., Сурков Е.Н. Антиципация в структуре деятельности. М., 1980.
Бакулина Г.А. Сущность и роль антиципации в педагогическом процессе // Педагогика. 2000. № 10. С. 17-21.
Гурье Л.И. Проектирование педагогических систем: Учеб. пособие. Казань, 2004. 212 с.
