Dynamics of personal characteristics of consultants of Telephone of help in realization process of training program
Рrofessional and personal merits of psychologist contributing him to make an effective interaction between consultant and client are considered; results of research influence of professional training programs on confidential line consultants personal characteristics are cited
Download file
Counter downloads: 310
Keywords
профессионально-личностные качества, консультант телефона доверия, профессиональные программы подготовки, эффективность взаимодействия, professional and personal merits, confidential line consultant, professional training programs, effectiveness of interactionAuthors
| Name | Organization | |
| Skavinskaya E.N. | elskav@mail.ru |
References
Практика телефонного консультирования: Хрестоматия / Ред.-сост. А.Н. Моховиков. 2-е изд., доп. М.: Смысл, 2005.
Хэмбли Г. Телефонная помощь, Одесса, 1992.
Елизаров А.Н. Основы индивидуального и семейного психологического консультирования: Учеб. пособие. М.: Ось-89, 2003.
Емельянов Ю.В. Активное социально-психологическое обучение. Л.: ЛГУ, 1985.
Алан Е. Айви, Мэри Б. Айви, Линк Саймен-Даунинг. Психологическое консультирование и психотерапия. Методы, теории и техники: Практическое руководство. М., 1999.
Хачатурян С.Д. Психологические условия эффективности функционирования «Телефонов доверия». Владимир, 2000.
Кочюнас Р. Психологическое консультирование. Групповая психотерапия. М.: Академический проект, 2003.
Гулина М.А. Основы индивидуального психологического консультирования. СПб.: Изд-во СПб. ун-та, 2000.