Theme for daily occurrence philosophy: the supermarket
In article some aspects of philosophical understanding of daily occurrence are defined, daily occurrence definition as specific form of modern consciousness is made. As the practical appendix to this approach, author analyze private expression of a phenomenon of daily occurrence - a supermarket In the end of article author do a conclusion that basic «purchase2 in a supermarket is a illusion of a free choice.
Download file
Counter downloads: 296
Keywords
supermarket, ideology, culture, everyday life, идеология, супермаркет, культура, повседневностьAuthors
| Name | Organization | |
| Kornev Vacheslaw V. | State University | vvkornev@yandex.ru |
References
Клименко Н. Записки из торгового дома // Эксперт-Вещь. 2004. № 4. С. 10-12.
Уэльбек М. Мир как супермаркет. М., 2003. 158 с.
Розанов В.В. Эмбрионы // Русская философия. Конец XIX - начало XX в.: Антология. СПб., 1993. С. 160-179.
Корнев В.В. Проблематизация категории «повседневность» // Известия Алтайского государственного университета. Барнаул, 2008. № 2. С. 85-90.