Multimedia Culture Phenomenon | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 321.

Multimedia Culture Phenomenon

In the article the author observes the interaction between two complicated open and flexible systems - society and multimedia culture. He reveals the characteristics of multimedia culture phenomenon in relation to time (postmodernism) and place (innovative cultures of developed postindustrial societies). The author also examines inner system-constituting factors of multimedia culture such as structure, functions and denotation, and outer system-constituting factors which determine dynamics of development such as politics, economics, ideology and scientific-technical achievements.

Download file
Counter downloads: 313

Keywords

innovative cultures, society, multimedia culture phenomenon, коммуникативная культура, феномен мультимедийной культуры, общество, инновационные культуры

Authors

NameOrganizationE-mail
Eliner Ilia G.Saint-Petersburg State University of Culture and Artsila111design@yandex.ru
Всего: 1

References

Елинер И.Г. Мультимедийная культура и современное общество. СПб.: Родные просторы, 2008.
Абрамян Е.А. Долго ли осталось нам жить? Судьба цивилизации. М., 2006.
Маньковская Н.Б. Постмодернизм // КорнеВиЩе ОБ. Книга неклассической эстетики. М., 1998.
Устюгова Е.Н. Стиль как историко-культурная проблема: Дис. ... д-ра философ. наук. СПб., 1996.
Большаков В.П. Культура как форма человечности. Великий Новгород: НовГУ, 2000.
Манкевич И.А. Феномен художественной коммуникации в контексте культурологического знания: опыт построения концептуальной модели // Современные проблемы межкультурных коммуникаций: Сб. статей / Под ред. Б.И. Рашраговича, Е.П. Борзовой. СПб.: СПб ГУКиИ, 2005.
Землякова Л.М. Зарубежная коммуникативистика на рубеже веков // От книги до Интернета: Журналистика и литература на рубеже тысячелетий / Отв. ред. Я.Н. Заруский, Е.Л. Вартанова. М., 2000.
Маньковская Н.Б. Эстетика постмодернизма. СПб.: Алетейя, 2000.
Вейз мл. Д.Э. Времена постмодерна. Христианский взгляд на современную мысль и культуру / Пер. с англ. Е. Терехина. М.: Фонд «Лютеранское наследие», 2002.
Брушлинский А. Психология субъекта. М.: Алетейя, 2003.
Поликарпов В.А., Брушлинский А.В. Время как фактор изменений личности. М., 2003.
Тоффлер Э. Третья волна / Пер. с англ. М., 1999.
Горохов В., Гринберг Т. Интерактивная журналистика: Путь в будущее // От книги до Интернета. Журналистика и литература на рубеже тысячелетий / Отв. ред. Я.Н. Заруский, Е.Л. Вартанова. М., 2000.
Козловски П. Культура постмодерна: Общественно-культурные последствия технического развития. М.: Республика, 1997.
Фуко М. Археология знания. СПб.: ИЦ, 2004.
Красильщиков В.А. Ориентиры грядущего: постиндустриальное общество и парадоксы истории. СПб., 2000.
Birringer J. Theatre, theory, postmodernism. Bloomington: Indiapolis, 1991.
Фохт-Бабушкин Ю.У. Искусство в жизни людей. СПб., 2001.
Барт Р. Избранные работы: Семиотика: Поэтика. М., 1989.
Елинер Г.И., Елинер И.Г., Елинер Н.Г. Сага о согистике. СПб.: Искусство России, 2007. Т. 3.
Елинер Г.И., Елинер И.Г., Елинер Н.Г. Искусство невозможного. СПб.: Искусство России, 2002. Т. 2.
Елинер Г.И., Елинер И.Г., Елинер Н.Г. Таблетки мудрости. СПб.: Искусство России, 2000. Т. 1.
Eco U. Postmodernism, Irony, the Enjoyable // Modernism/Postmodernism / Еd. by P. Brooker. London, 1992.
Ильин И.П. Постмодернизм от истоков до конца столетия: эволюция научного мифа. М.: Интрада, 1998.
 Multimedia Culture Phenomenon | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 321.

Multimedia Culture Phenomenon | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 321.

Download file