Interfirms relationships value of the industrial enterprise as a source of its competitiveness
The initial idea of this article is the assumption that interfirms interactions creates value for both sides involved, as they improve competitiveness. We consider the capability of the enterprise to manage relationships as the key factor allowing to take value from relationships and more effectively managing them, increasing the competitiveness. We offered to use the concept of the Balanced Scorecard as a basis of the relationships' management.
Download file
Counter downloads: 315
Keywords
Balanced Scorecard, competitiveness, relationships value, ценность взаимоотношений, сбалансированная система показателей, конкурентоспособностьAuthors
| Name | Organization | |
| Bedrina Marina V. | Altay State University | marina_bedrina@mail.ru |
References
Каплан Р., Нортон Д. Стратегическое единство: создание синергии организации с помощью сбалансированной системы показателей / Пер. с англ. М: Издат. дом «Вильямс», 2006. 384 с.
Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках / С.П. Кущ. СПб.: Изд-во СПб. гос. ун-та, 2006. 272 с.
Маркетинг взаимоотношений: Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений: Учебник / Дж. Иган; Пер. с англ. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. 375 с.
Смирнова М.М. Управление взаимоотношениями на промышленных рынках как источник конкурентных преимуществ компании // Российский журнал менеджмента. 2006. № 3. С. 27-54.
Портер М. Международная конкуренция. М.: Международные отношения, 1993. 896 с.