Educational product: the notion and user's value
In the article the concept «educational product» is contemplated in all its aspect. Educational product of any institution exerts influence on the whole educational process, its stages and aspects. The author describes the stages of educational product development and thirteen its parameters. The author considers necessary to study the concept «educational product» as an interdisciplinary phenomenon, at least from pedagogical, economical and social positions
Download file
Counter downloads: 321
Keywords
educational product», stages, aspects, parameters, аспекты, свойства, этапы, «образовательный продукт»Authors
| Name | Organization | |
| Zhuravleva Liudmila V | Foundation for the Arts and Humanities | genlingua@mail.ru |
References
Пассов Е.И. Содержание образования как методическая категория // Иностранные языки в школе. 2007. № 6.
Ченцов А.А. Маркетинг образовательных услуг. Режим доступа: <http://dissertation1.narod.ru/avtoreferats/93/avtoref93.htm>
Колчин А.А. Аудитория и принципы взаимодействия. 2005. Режим доступа: <http://schoolthem.narod.ru/motivation.html>
Сагинова О.В. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. 1999. № 1.
Лукашенко М.А. Особенности экономических отношений на рынке образовательных продуктов. Режим доступа: <http://planetadisser.com/>see/dis_134106.html
Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. 1997. № 1.