Change Browser!
Change Browser
Professional discourse as the subject of studying in a «non-language institute»
The article deals with the subject of teaching foreign languages for professional communication223in a «non-language» institute from discourse point of view. It stresses the importance of specialist foreign language knowledge by professionals in all spheres. The definition of «discourse» as given by different researchers is examined in the article, as well as its main characteristics and its place and role in the theoretical and practical teaching of foreign languages. The article also gives definition of specialist professional discourse and proves its importance in teaching foreign languages for professional verbal communication
Keywords
communicative competence,
particular speciality,
discourse,
professional communication,
коммуникативная компетенция,
контекст специальности,
дискурс,
профессиональное общениеAuthors
| Shaturnaya Elena A | Tomsk State University | E_A_Shaturnaya@mail.ru |
Всего: 1
References
Макаров М.Л. Основы теории дискурса. М.: Гнозис, 2003. 280 с.
Крупченко А.Н. Становление профессиональной лингводидактики как теоретико-методологическая проблема в профессиональном образовании: Автореф. дис. ... д-ра пед. наук. М., 2007.
Арутюнова Н.Д. Дискурс. М: ЛЭС, 1990.
Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 477 с.
Караулов Ю.Н., Петров В.В. От грамматики к когнитивной теории дискурса. Вступительная статья // Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация; Пер. с англ. М.: Прогресс, 1989.
Кубрякова Е.С., Александрова О.В. Виды пространств текста и дискурса // Материалы научной конференции «Категоризация мира: пространство и время». М.: Диалог-МГУ, 1997.
Программа по иностранным языкам для вузов неязыковых специальностей. М.: УМО по лингвистическому образованию, МГЛУ, 1995. 157 с.
Professional discourse as the subject of studying in a «non-language institute» | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 321.
Download file