Indivisible communicative units (kommunikemy) in junior schoolchildren's speech: gender aspect | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 322.

Indivisible communicative units (kommunikemy) in junior schoolchildren's speech: gender aspect

Тhe regularities of various types of indivisible communicative units functioning are revealed on the basis of quantitative-qualitative analysis of junior schoolchildren and grown-ups' speech in gender aspect. It is determined that in feminine person's speech more units of this kind are functioning, moreover, they are more varied than in masculine person's speech. The units with positive emotional coloring prevail

Download file
Counter downloads: 170

Keywords

masculine person's speech, feminine person's speech, junior school children's speech, gender aspect, kommunikemy, речь лиц мужского пола, речь лиц женского пола, речь младших школьников, тендерный аспект, коммуникемы

Authors

NameOrganizationE-mail
Khovanskaya Oksana N.Taganrog State Pedagogical Instituteinfantova@mail.ru
Всего: 1

References

Ильина Г.Н., Литовский Л.Я., Никитина Ю.А., Чернов М.Г. Проблема лидерства в молодежной среде: Тендерный аспект. Волгоград, 2001.
Меликян В.Ю. Проблема статуса и функционирования коммуникем: Язык и речь. Ростов н/Д, 1999.
Инфантов а Г.Г. Русская разговорная речь. Таганрог, 2006.
Кайл Р. Детская психология: Тайны психики ребенка. СПб., 2002.
Меликян В.Ю. Очерки по синтаксису нечленимого предложения. Ростов н/Д, 2001.
Бендас Т.В. Тендерная психология: Учеб. пособие. СПб., 2007.
Кирилина А.В. Проблема тендерного подхода в изучении межкультурной коммуникации // Тендер как интрига познания. М., 2002. С. 20-27.
 Indivisible communicative units (kommunikemy) in junior schoolchildren's speech: gender aspect | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 322.

Indivisible communicative units (kommunikemy) in junior schoolchildren's speech: gender aspect | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 322.

Download file