Marketing approach to the higher school educational activity management
In the article the role of educational activity in educational process is shown and the expediency of application of the marketing approach to its management is proved. Results of approbation of the offered approach are given, allowing to reveal the basic lacks of educational activity of the investigated higher schools and to define the directions of its perfection
Download file
Counter downloads: 167
Keywords
quality and effectiveness of educational activity, monitoring, marketing approach, educational activity, education, качество и результативность воспитательной деятельности, мониторинг, маркетинговый подход, воспитательная деятельность, образованиеAuthors
| Name | Organization | |
| Gorokhova Yelena S. | Center of culture and leisure, the teacher of college of Federal educational establishment of the maximum vocational training « Russian state university of tourism and service» | prorektorsv@mail.ru |
References
Христофорова И.В., Колгушкина А.В., Касаткина И.Г. Маркетинговый инструментарий как основа формирования баз данных для оценки качества образовательных слуг // Сб. материалов IX научно-практической конференции «Проблемы практического маркетинга в сфере сервиса». М., 2008.
Панфилова Н.В., Горохова Е.С. Потенциал воспитательного процесса образовательного учреждения: методика оценки // Сервис plus. 2008. № 4.
Организационно-методические аспекты оценки и повышения эффективности реализации воспитательных программ вуза / Вапнярская О.И., Горохова Е.С., Колгушкина А.В., Морозова Л.С. и др.; под ред. И.В. Христофоровой. М.: РГУТиС, 2008.
Воспитательная деятельность вуза - мониторинг и оценка качественного уровня и результативности: Учеб. пособие / Вапнярская О.И., Горохова Е.С., Колгушкина А.В., Морозова Л.С. и др.; Под ред. И.В. Христофоровой. М.: РГУТиС, 2008.
Вапнярская О.И., Панфилова Н.В. Правовые основы организации воспитательной деятельности в высшем учебном заведении // Сервис plus. 2008. № 3.
Вапнярская О.И. Воспитательная деятельность в вузе: управленческий и маркетинговый аспекты // Вестник Ассоциации вузов в области туризма и сервиса. 2008. № 2.