Foundations of strategic planning in tourism
This article considers different approaches to strategic planning in tourism on both the state and the organizationlevels.
Download file
Counter downloads: 269
Keywords
tourism, tourism services, tourism industry, tourism occupation, strategic planning, strategy, туризм, туристские услуги, индустрия туризма, туристская деятельность, стратегическое планирование, стратегияAuthors
Name | Organization | |
Vinogradova Marina V. | Russian State University of Tourism and Service | prorektorsv@mail.ru |
References
Виноградова М.В., Мазаева Н.П. и др. Основы стратегического планирования развития инфраструктуры регионального туристского комплекса. М.: Маркетинг, 2006. 98 с.
Ведута Е.Н. Стратегия и экономическая политика государства. М.: Академический Проект, 2004. 456 с.
Аристова О.В. Стратегия управления организациями индустрии туризма в условиях нестабильности среды: Дис. ... канд. экон. наук. 2001.
Бородушко И.В., Васильева Э.К. Стратегическое планирование и контроллинг. СПб.: Питер, 2006. 192 с.
