Self-realization of a teenager in the system of interaction of family and school
The article is devoted to the problem of self-realization of a teenager in the system of interaction of family and school. The essence of the concepts «interaction of family and school», «self-realization» and «self-realization of a teenager» is defined. The levels of self-realization are found out and the content and forms of interaction of teachers and parents are characterized
Download file
Counter downloads: 342
Keywords
взаимодействие семьи и школы, самореализация, самореализация подростка, уровни самореализации, interaction of family and school, self-realization, self-realization of a teenager, the levels of self-realizationAuthors
Name | Organization | |
Genvareva Yulia A. | Orenburg State Pedagogical University | genvar@mail.ru |
References
Как построить свое «Я» / Под ред. В.П. Зинченко. М.: Педагогика, 1991. 131 с.
Коростылева Л.А. Психология самореализации личности: затруднения в профессиональной сфере. СПб.: Речь, 2005. 222 с.
Кудинов С.И. Самореализация как системное психологическое образование // RELGA. № 16. 15.11.2007. Режим доступа: http://www.relga.ru
Коротаева Е.В. Педагогическое взаимодействие как научная категория // Понятийный аппарат педагогики и образования: Сб. науч. тр. Екатеринбург: СВ-96, 1998. Вып. 3. С. 100-110.
