Stylistic devices of punctuation and devices of punctuation in combination with graphical means in Russian advertising texts
The article focuses on the problem of non-conventional, creative usage of punctuation marks in modern Russian advertising texts for the enhancement of expressiveness and efficiency of their perception. Emphasis rests on the description of stylistic devices of punctuation and devices of punctuation in combination with other graphical means
Download file
Counter downloads: 341
Keywords
devices of punctuation in combination with graphical means, stylistic devices of punctuation, text punctuation, пунктуационно-графический приём, пунктуационный приём, пунктуация текстаAuthors
Name | Organization | |
Zakharova Yelena O. | Tomsk Polytechnic University | e.o.zakharova@sibmail.com |
References
Будниченко Л.А. Экспрессивная пунктуация в публицистическом тексте (на материале языка газет): Дис. ... д-ра филол. наук. СПб., 2004.
Дзякович Е.В. Особенности использования средств параграфемики в современной печатной рекламе // Вопросы стилистики. Саратов, 1998. Вып. 27. С. 140-145.
Кохтев Н.Н., Розенталь Д.Э. Наблюдения над пунктуацией в тексте рекламы // Современная русская пунктуация. М.: Наука, 1979. С. 159-169.
Валгина Н.С. Актуальные проблемы современной русской пунктуации. М.: Высш. шк., 2004. 259 с.
Шубина Н.Л. Пунктуация современного русского языка. М.: Академия, 2006. 256 с.
