Achievements and problems of the modern Japanese school
The paper is devoted to the description of the best achievements of the Japanese teachers in the field of educationand to the problems of upbringing, in particular, the moral one. Despite some distinctions in mentality and culture of our countries, the described pedagogicalexperience of Japan might help Russian teachers and parents to take into account and expect present and future development of children.
Download file
Counter downloads: 378
Keywords
Japan, teacher, motivation, school, knowledge evaluation, moral upbringing, morality, system of upbringing and education, учитель, Япония, educational space, школа, оценивание знаний, мотивация, система обучения и воспитания, нравственность, моральное воспитание, образовательное пространствоAuthors
Name | Organization | |
Zvereva Natalia N | Tomsk State University | pileola@bk.ru |
Murayama Siro. | Daito-Bunko University | murayamasss.611.daito@jcom.home.ne.jp |
References
Сухомлинский В.А. Как воспитать настоящего человека. Минск: Народная асвета, 1978. 287 с.
Сиро Мурояма. Современные дети и практика жизненных сочинений. Токио: Синдокусеша, 2007. 411 с.
Зверева Н.Н., Муравьева О.И. Опыт модернизации японской системы образования: история и современность // Вестник Томского государственного университета. 2008. № 310. С. 163-168.
