Development of Educational and Methodological Materials for Secondary Schools in 1930s (historicaland pedagogical aspect)
The article examines some principal and additional components of educational and methodological materials for secondary schools of Western Siberia in the historical period of 1930s, determines to what extent they corresponded to the new approach to the educational content developed by the theorists of pedagogical thought in the stated period, highlights some peculiarities of developing national textbooks.
Download file
Counter downloads: 259
Keywords
история, педагогика, учебно-методическое обеспечение, history, pedagogics, educational and methodological materialsAuthors
Name | Organization | |
Shadrina Yevgenia .V | Novosibirsk State Technical University | omega@psy.tsu.ru |
References
ГАТО. Р. 591. Оп. 1. Л. 5.
Чарнолуский В.И. К вопросу о местном учебном пособии // Советская педагогика. М.: Учебно-педагогическое издательство Наркомпроса РСФСР, 1940. № 7. 128 с.
Сухарев А. Ошибки и извращения в краевых учебниках - под огонь критики // Просвещение Сибири. Новосибирск: Западно-Сибирское краевое издательство, 1933. № 5. С. 42-48.
Баранский Н.Н. Исторический обзор учебников географии (1876-1934). М.: Географгиз, 1954. С. 401-453.
Ананьин Е. Учебники для школ национальных меньшинств Запсибкрая // Просвещение Сибири. Новосибирск: Западно-Сибирское краевое издательство, 1933. № 7. С. 45-47.
Баранский Н.Н. Очерки по школьной методике экономической географии. М.: Учпедгиз, 1954. 502 с.
Крупская Н.К. Какой нам нужен учебник // На путях к новой школе. М.: Орган О-ва педагогов-марксистов, 1930. № 7. С. 25-31.
Верховский В.Н. и др. Методика преподавания химии в средней школе: Учебное пособие для учителей. М.; Л.: Учпедгиз, 1936. С. 36-38.
Крупская Н.К. Хороший учебник политехнической школе // На путях к новой школе. М.: Орган О-ва педагогов-марксистов, 1933. № 1. С. 22-30.
