Practice of Orthodox camps and composition of pilgrimage expeditions as a method of spiritual upbringingin socio-cultural activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 326.

Practice of Orthodox camps and composition of pilgrimage expeditions as a method of spiritual upbringingin socio-cultural activity

Nowadays there is a reassessment of the role and the place of religion in the history of Russia, it is concerned with its big influence on spiritual and moral development of the person, therefore religious erudition of citizens, as well as their knowledge of traditions of Orthodoxy and culture of the native place, became the necessity of the time. The socio-cultural approach contains greater opportunities for realisation of essential requirements to the educational system and successfully coexists with other pedagogical systems and technologies, such as project methodology, integrative approach and pedagogical (educational) situations

Download file
Counter downloads: 222

Keywords

духовное воспитание, паломничество, социально-культурный подход, православный лагерь, педагогическая ситуация, spiritual upbringing, pilgrimage, socio-cultural approach, orthodox camp, pedagogical situations

Authors

NameOrganizationE-mail
Kozhevnikova Inna YuOmsk State Institute of Serviceborderomsk@hotmail.com
Всего: 1

References

Щуркова Н.Е. Новое воспитание. М.: Пед. общество России, 2000. 117 с.
Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. М.: Смысл, 1999.
Сурова Л.В. Православная школа сегодня. Книга для учащихся и учащих. М.: Изд-во Владимирской епархии, 1996. С. 15-16.
Белозерцев Е.П. Образование: историко-культурный феномен. Курс лекций. СПб.: Юридический центр ПРЕСС, 2004. 704 с.
Щуркова Н.Е. Новое воспитание. М.: Пед. общество России, 2000. 117 с.
Дивногорцева С.Ю. Теоретическая педагогика: Учеб. пособие. М.: Изд-во ПСТГУ, 2004. 195 с.
Крюкова Е.А. Личностно-развивающие образовательные технологии: природа проектирование, реализация. Волгоград: Перемена, 1999. С. 61.
Соловцова И.А. Ситуационный подход к организации духовного воспитания школьников // Духовно-нравственное воспитание: от методологии к педагогической деятельности: Сб. науч. и метод. тр. Волгоград: Изд-во ВГИПК РО, 2005. С. 56-66.
Сериков В.В. Образование и личность. Теория и практика проектирования образовательных систем. М., 1999.
Ильин В.С. Формирование личности школьника (целостный процесс). М.: Педагогика, 1984. 144 с.
Бочкина Н.В. Ситуация выбора - «единица» процесса формирования самостоятельности личности школьника // Формирование личности школьника и студента в условиях демократизации, гуманизации образования: Сб. науч. тр. Волгоград: Перемена, 1992. Ч. 2. С. 48-58.
Спиридонова О.А., Денисламова И.В. Истоковедческие экспедиции // Урал. Человек. Истоки: Педагогический альманах. Екатеринбург: Учебная книга, 2004. Кн. 1. 240 с.
Бюллетень религиозно-педагогической работы с православной молодежью // Париж. 1938. № 2.
Куломзина С.С. Воспоминания о летних лагерях // Православная культура: Учеб.-метод. пособие. М.: Редакция еженедельника «Воскресная школа», 2004. 368 с.
 Practice of Orthodox camps and composition of pilgrimage expeditions as a method of spiritual upbringingin socio-cultural activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 326.

Practice of Orthodox camps and composition of pilgrimage expeditions as a method of spiritual upbringingin socio-cultural activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2009. № 326.

Download file