Conceptual bases of the math teaching methodological system design theory
The article considers the basic conceptual aspects of the design theory of methodological system for teaching math as a major subject. The author's opinion on the concept of designing the new methodological system for teaching math is generated through the ideology of work, the system of regulations and principles on the basis of theoretical, methodological and technological knowledge.
Download file
Counter downloads: 246
Keywords
структура, уровень, содержание образования, личностный подход к обучению, системообразующие факторы, индивидуальная образовательная траектория, социализация учащихся, преемственность, целевая установка, планирование результатов обучения, structure, level, content of education, method of personal approach to training, system-formation factors, individual educational trajectory, socialisation of students, continuity, purpose, planning results of trainingAuthors
Name | Organization | |
Mamykina Lyudmila A. | Omsk Humanitarian Institute | sevlyuda@yandex.ru |
References
Кузнецова А.А. Основные результаты эксперимента по введению профильного обучения // Стандарты и мониторинг в образовании. 2007. № 2. С. 3-9.
Профильное обучение. 2007. № 1. С. 34.
Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования // Педагогика. 1997. № 4. С. 11-17.
Зимняя И.А. Педагогическая психология. Ростов н/Д: Феникс, 1997. 480 с.
Якиманская И.С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. М.: Сентябрь, 2000. 176 с.
Дидактика средней школы: некоторые проблемы современной дидактики: Учеб. пособ. / Под ред. М.И. Скаткина. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Просвещение, 1982. 319 с.
Монахов В.М., Орлов В.А., Фирсов В.В. Дифференциация обучения в средней школе // Советская педагогика. 1998. № 8. С. 42-47.
Моисеев А.А., Поташник М.М. Многообразие школ: плюсы и минусы // Народное образование. 1997. № 4. С. 47-53.
Лебединцев К.Ф. Введение в современную методику математики. М., 1925. 137 с.
Осламовская И.М. Организация дифференцированного обучения в современной общеобразовательной школе. М.: Институт прикладной психологии; Воронеж: НПО «МОДЕК», 1998. 160 с.
