Psihologo-pedagogical aspects of formation of professionally focused thesaurus for studentsof attending non-language institutes
The article deals with psihologo-pedagogical aspects of formation of professionally focused thesaurus for students of attending non-language institutes. The stress is on the need to direct entire learning process towards students' proactive self-study, and to create conditions for self-regulation, self-development, as well as to improve foreign language ability based on the idea of continuous education. The article suggests reading of professionally focused texts as one of the most productive kinds of learning activity
Keywords
психолого-педагогические аспекты,
профессионально ориентированный тезаурус,
непрерывное образование,
чтение,
рsihologo-pedagogical aspects,
professionally focused thesaurus,
continuous education,
readingAuthors
Всего: 2
References
Выготский Л.С. Мышление и речь. М.: Лабиринт, 1999. 215 с.
Ляпидус Б.А. Проблемы содержания обучения иностранному языку в неязыковом вузе. М.: Высш. шк., 1986. 134 с.
Леонтьев А.А. Общая методика обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1991. 360 с.
Леонтьев А.А. Язык, речь, речевая деятельность. М.: Просвещение, 1969. 318 с.
Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки. Л., 1985. 146 с.
Ананьев Б.Г. К психофизиологии студенческого возраста. Современные психолого-педагогические проблемы высшей школы. Л.: ЛГУ, 1974. 112 с.
Караулов Ю.Н. Лингвистическое конструирование и тезаурус литературного языка. М.: Наука, 1981. 156 с.
Майтла К. Составление двуязычных тезаурусов. Таллинн, 1972. 186 с.
Гураль С.К. Роль самостоятельной работы в развитии коммуникативной компетенции студентов дополнительного образования «Переводчик в сфере профессиональной коммуникации» // Иностранные языки в системе послевузовского и дополнительного образования: Материалы 1-й Всерос. науч.-метод. конф. М.: РГСУ, 2006. 226 с.
Вербицкий А.А., Кругликов В.А. Контекстное обучение: формирование мотивации // Высшее образование в России. 1998. № 1. С. 101-107.
Новиков А.М. Проблемы высшего профессионального образования. М.: Наука, 2006. 215 с.