M. Porter's entrance business barriers in services
The article focuses on the competitive small business companies' environment in services. It is proved that classical barriers influence differently the beginners in this sphere. Each barrier brings additional business costs. The competitive strategy that brings together efforts to overcome the most influential barriers is able to soften the threats of entering the service consumer market.
Download file
Counter downloads: 280
Keywords
small business companies, competitive environment, barriers, service consumer market, сфера услуг, бизнес, М. Портер, конкурентная среда компанийAuthors
| Name | Organization | |
| Razomasova Yelena A. | Siberian University of Consumers' Cooperative Society | razomea@land.ru |
References
Басс А.Я., Разомасова Е.А. Сфера услуг и предпринимательство в экономическом развитии // ЭКО. 2009. № 2. С. 75-84.
Ивасюк Р.Я. Анализ особенностей развития малого предпринимательства на современном этапе // Экономический анализ: теория и практика. 2009. № 4. С. 66-71.
Разомасова Е.А. Исследование рынка платных услуг г. Новосибирска. Новосибирск: ИЭООП СО РАН, 2004. 48 с.
Портер М. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов: Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. 453 с.
Бурменко Т.Д. Сфера услуг: экономика: Учеб. пособие / Под ред. Т.Д. Бурменко. М.: КНОРУС, 2007. 328 с.