Modelling of frame "Omsk" as a tool for creating and improving the regional image | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 331.

Modelling of frame "Omsk" as a tool for creating and improving the regional image

The article is devoted to the problem of application of linguistic methods to the process of image building. Cognitive-linguistic modelling, particularly, modelling of frame «Omsk» at the stage of regional image analysis is proposed as one of the tools of image making. The author reconstructs frame «Omsk», describes its slots and components, and provides grounds for the need to use this method in practice.

Download file
Counter downloads: 337

Keywords

regional image, cognitive linguistics, frame, региональный имидж, фрейм, когнитивная лингвистика

Authors

NameOrganizationE-mail
Sushnenkova Irina A.Omsk State Universitysushnenkova@yandex.ru
Всего: 1

References

Китайгородская М.В., Розанова Н.Н. Тема пищи в повседневной разговорной речи: характеристики еды сквозь призму актуальных противопоставлений // Московский лингвистический журнал. 2003. Т. 6, № 2. С. 7-42
Баранов А.Н. Введение в прикладную лингвистику. М., 2007. 360 с
Дейк ван Т.А., Кинч В. Стратегии понимания связного текста // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 23: Когнитивные аспекты языка. 1988. С. 25-41.
Минский М. Фреймы для представления знаний. М., 1979. 152 с.
Дейк ван Т.А. Язык, познание, коммуникация. М., 1989. 312 с.
Рожков И.Я., Кисмерешкин В.Г. Бренды и имиджи. М., 2006. 256 с.
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий: Учеб. пособие. М., 2002. 328 с.
 Modelling of frame

Modelling of frame "Omsk" as a tool for creating and improving the regional image | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 331.

Download file