Place and role of educational events in students' preparation for innovative pedagogical activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 336.

Place and role of educational events in students' preparation for innovative pedagogical activity

The article presents the results of a research on the problem of educational eventuality influence on the students' preparation for innovative pedagogical activity. Innovative experience of the Humanitarian school is analysed as an educational event; empirical indicators and characters of its educational potentialities are singled out. The humanitarian approach is presented as the framework of the research. Methods of reconstruction of innovative experience are used as research methods.

Download file
Counter downloads: 251

Keywords

features, empirical indicators, innovative experience, Humanitarian school as educational event, educational eventuality, характеристики, инновационный опыт, эмпирические признаки, образовательная событийность, Гуманитарная школа как образовательное событие

Authors

NameOrganizationE-mail
Volkova Natalya V.Biysk State Pedagogical University named after V. ShukshinVolkovaNVI@yandex.ru
Всего: 1

References

Горюнова Л.В. Профессиональная мобильность специалиста как проблема развивающегося образования России: Автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Ростов н/Д, 2006. 44 с.
Генисаретский О.И. Развитие событий в личностно-родовом и мыследеятельностном отношении. Режим доступа: prometa.metod.ru
Кулюткин Ю.Н. Ценностно-смысловые ориентиры современного образования: Проблемные очерки. СПб., 2002. 380 с.
Барабанщиков В.А. Восприятие и событие. СПб.: Алетейя, 2002. 512 с.
Логинова Н.А. Жизненный путь и развитие личности // Проблема развития в психологии. М., 1978. С. 156-173.
Еникеев А.А. Событие, сознание, текст в пространстве социально-философского знания: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. Екатеринбург, 2003. 23 с.
Слободчиков В.И., Исаев Е.И. Основы психологической антропологии. Психология развития человека: Развитие субъективной реальности в онтогенезе: Учеб. пособие для вузов. М.: Школьная пресса, 2000. 416 с.
Событие и Смысл (Синергетический опыт языка) / Под ред. Л.П. Киященко, П.Д. Тищенко. М., 1999. 279 с.
Прозументова Г.Н. Стратегия и программа гуманитарного исследования образовательных инноваций // Переход к Открытому образовательному пространству. Ч. 1: Феноменология образовательных инноваций / Под ред. Г.Н. Прозументовой. Томск: Изд-во Том. ун-та, 2005. С. 15-138.
 Place and role of educational events in students' preparation for innovative pedagogical activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 336.

Place and role of educational events in students' preparation for innovative pedagogical activity | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 336.

Download file