On estimation of art education quality | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 337.

On estimation of art education quality

In the article the problems of art education quality estimation are considered. Indicators of development of art school educational environment are allocated. The system of indicators includes the indicators of activity reflecting actions, expenses of resources to solve the problems. The indicators of results are defined. The system of indicators of the development of art school educational environment is presented. The directions of environment development are allocated: the possibility of choice, personal contents of education, a favourable microclimate, a favourable detail-spatial component, continuous increase of motivational, cognitive and technological readiness of the pedagogical staff. In each direction indicators of activity (expenses), indicators of direct results, and indicators of effect describing task solution are given. Defining indicators solves management problems of the analysis of activity of an educational institution, both its process and results. The important function of indicators of education quality is defining the vector of development, reference points and directions of progress, and ways of perfection of a cultural-educational educational institution.

Download file
Counter downloads: 271

Keywords

качество художественного образования, индикаторы качества образования, индикаторы деятельности, индикаторы результатов, индикаторы эффекта, культурно-образовательная среда, quality of art education, indicators of education quality, indicators of activity, indicators of results, indicators of effect, cultural-educational environment

Authors

NameOrganizationE-mail
Dolgikh N.N.kulturtsu@yandex.ru
Всего: 1

References

Мелик-Пашаев А.А., Новлянская З.Н. и др. Художественная одаренность детей, ее выявление и развитие: Метод. пособие. Дубна.: Феникс, 2006. 112 с.
Гавриловец К.В., Титовец Т.Е. Целостность человека как педагогическая категория // Педагогика. 2007. № 10.
Осмоловская И.М. Качество образования: критерии и показатели конкретной школы // Директор школы. 2005. № 3.
Вострокнутов С.И. Методологические основы построения системы воспитательной работы со студентами в высших учебных заведениях России // Гуманизация образования. 2008. № 3.
Агранович М.Л. Индикаторы в управлении образованием: что показывают и куда ведут? // Вопросы образования. 2008. № 1.
Гершунский Б.С. Концепция самореализации личности в системе обоснования ценностей и целей образования // Педагогика. 2003. № 10.
Асмолов А.Г., Бурменская Г.В., Володарская И.А. и др. Культурно-историческая системно-деятельностная парадигма проектирования стандартов школьного образования // Вопросы психологии. 2007. № 4.
 On estimation of art education quality | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 337.

On estimation of art education quality | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2010. № 337.

Download file