Neurodynamic and psychophysiological features of students engaged in structured dance | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2011. № 342.

Neurodynamic and psychophysiological features of students engaged in structured dance

Psychophysiological andneurodynamic aspects of the functional condition of students engaged in structured dance are considered. Results of pedagogical experimentare stated.

Download file
Counter downloads: 330

Keywords

functional condition, psychophysiological status, neurodynamic features, функциональное состояние, психофизиологический статус, нейродинамические показатели

Authors

NameOrganizationE-mail
Yakunina Yelena N.dc@inet.tsu.ru
Kapilevich Leonid V.ffk@mail.tsu.ru
Dyakova Yelena Yu.kapil@yandex.ru
Всего: 3

References

Методика экспресс-диагностики свойств нервной системы по психомоторным показателям Е.П. Ильина (Теппинг-тест) // Практическая психодиагностика. Методики и тесты: Учеб. пособие / Ред.-сост. Д.Я. Райгородский. Самара, 2001. С. 528-530.
Шилько В.Г. Физическое воспитание студентов с использованием личностно-ориентированного содержания технологий избранных видов спорта: Учеб. пособие. Томск: Томский государственный университет, 2005. 176 с.
Якунина Е.Н., Кабачкова А.В. Структурированный танец в практике физического воспитания студентов // Вестник ТГУ. 2010. № 334. С. 157-159.
Мирошников С.А., Филиппова М.Г., Чернов Р.В. Методические материалы к программному обеспечению «Экспериментальные исследования в психологии». СПб.: СПбГУ, 2009. 37 c.
Пирумова И.В. Морфофункциональные и психофизиологические особенности подростков 12-15 лет в условиях традиционного и раздельного по полу обучения: Автореф. ... дис. канд. биол. наук. Челябинск, 2010.
 Neurodynamic and psychophysiological features of students engaged in structured dance | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2011. № 342.

Neurodynamic and psychophysiological features of students engaged in structured dance | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2011. № 342.

Download file