Change Browser!
Change Browser
Conditions promoting knowledge understanding by pupils
Pupils manifestation of the attitude to the studied material is based on the process of their understandingthe material. It is connected with pupils personal sense forming processes. One of the important conditions for realisation ofsense forming, which is the basis of the understanding process, is the relation between the teacher and pupils, as well as the nature ofcommunication between pupils themselves. The conditions that permit pupils to get personal sense during the process of education aremotivation, forms of extracurricular activities and training tasks realising coordination of pupils to assimilation and understanding theirown ideas and material studied.
Keywords
собственное понимание взаимоотношений человека и природы,
отношение,
личностный смысл,
смыслообразование,
взаимодействие,
personal sense of interrelation between nature and human,
attitude,
personal sense,
sense forming,
interactionAuthors
| Nekrasova Svetlana V. | Secondary School № 95 (Saratov) | sneris@yandex.ru |
Всего: 1
References
Рубинштейн С.Л. Человек и мир. М.: Наука, 1997. 191 с.
Социально-экономические и правовые основы сохранения биоразнообразия. М., 2002. 420 с.
Евдокимова Е.Г., Некрасова С.В., Акифьева Е.В. Краткая энциклопедия экологических творческих дел (проявление отношения учащихся к окружающему миру). Саратов: Научная книга, 2006. 76 с.
Некрасова С.В. Изучение экологии, основанное на организации понимания учебного материала // Развитие непрерывного экологического образования Саратовской области: Материалы регион. науч.-практ. конф. / Под. ред. Е.Е. Морозовой, Е.А. Александровой. Саратов:
Дерябо С.Д., Ясвин В.А. Экологическая педагогика и психология. Ростов н/Д: Феникс, 1996. 480 с.
Ясвин В.А. Особенности личностного отношения к природе в подростковом и юношеском возрасте // Вопросы психологии. 1995. № 4. С. 19-28.
Пряжников Н.С. Профориентация в школе: игры, упражнения, опросники (8-11 кл.). М.: Вако, 2005. 285 с.
Евдокимова Е.Г. Педагогическое взаимодействие: ситуация понимания. Саратов: Изд-во Сарат. ун-та, 2008. 198 с.
Conditions promoting knowledge understanding by pupils | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2011. № 343.
Download file