Chopin Ballade № 4 in Fu Tsong's interpretation
This article deals with the analysis of Chopin Ballade no.4 interpretations by three outstanding pianists of the twentieth century: Fu Tsong, A. Rubinstein and K.Zimmermann. Comparing European and Chinese versions, the author determines the originality and freshness of the reading of the music of Chopin by Fu Tsong, which results from a fruitful cross-fertilization between Chinese and European culture.
Download file
Counter downloads: 349
Keywords
китайский пианизм, Фу Цонг, Баллада № 4 Ф. Шопена, интерпретация, Chinese pianism, Fu Tsong, Ballad № 4 Chopin interpretationAuthors
Name | Organization | |
Zhang Chunjiazi | Nizhniy Novgorod State Glinka Conservatoire (academy) |
References
Бянь Мэн. Очерки становления и развития китайской фортепианной культуры: автореф. дис.. канд. искусствоведения. СПб., 1994. 22 с.
Григорьев Л. Современные пианисты / Л. Григорьев, Я. Платек. М.: Сов. композитор. 1990. 472 с.
Фу Цонг. К 70-летию со дня рождения. Тяньцзинь: Академия общественных наук, 2004 [Электронный ресурс]. URL: http: //www.douban.com/subject/ (дата обращения: 20.04.2013).
Флиер Я. Раздумья о 4-й балладе Шопена // Вопросы фортепианного исполнительства. М.: Музыка, 1968. Вып. 2. С. 100-113.
Шнеерсон Г.М. Музыкальная культура Китая. М.: Музгиз, 1952. 251 с.
