Corporate culture of church historians in the Russian Orthodox Ecclesiastical Academy in the second half XIX - the first quarter of the XX century: research concept | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2017. № 25. DOI: 10.17223/22220836/25/2

Corporate culture of church historians in the Russian Orthodox Ecclesiastical Academy in the second half XIX - the first quarter of the XX century: research concept

In the XIX century in Russian ecclesiastical academies formation of professorial corporation, which had its own corporate culture, took place. Reconstruction of the corporate culture of historians as part of the faculty of the ecclesiastical academies of the second half of XIX - early XX century will contribute to the study of church history of science and religious education at that time, to understand the features of the formation of scientific schools, approaches of the historians to the investigations of the scientific works; to identify the place and role of the churchly historical science in the social process. Thus, the object of the study is corporate culture of the community of church historians, represented in the activities of the spiritual and the academic community. What topics and issues will be interested for us in the first place: the factors under the influence of which the corporate culture is formed; the existence of subcultures and counter-cultures; corporate culture; core values; perception of corporate culture; corporate identity issues. The sources for this study can be divided into the following groups: regulatory and business documents; sources of personal origin (diaries, notes, autobiographies, correspondence, memories); periodicals; scientific works. Expected results of the study: identification of functions, values, roles, transformations of corporate culture; answer to the question - how much the success of the church history science has been associated with the corporate culture of theological academies, and, what is also significant, whether it's possible to use this experience nowadays.

Download file
Counter downloads: 273

Keywords

церковная историческая наука, корпоративная культура, корпоративная идентичность, духовные академии, church historical science, corporate culture, corporate identity, ecclesiastical academies

Authors

NameOrganizationE-mail
Kuzoro Kristina A.Tomsk State Universityclio-2002@mail.ru
Всего: 1

References

Бикметов Е.Ю., Хуснутдинова А.В. Знание как ценностный фактор управления корпоративной культурой // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. 2016. № 6 (68) : в 2 ч. Ч. 2. C. 38-41.
Могутноеа Н.Н. Корпоративная культура : понятие, подходы // СОЦИС. 2005. № 4. С. 130-136.
Сергеева Т.Б. Особенности корпоративной культуры образовательного учреждения / Т.Б. Сергеева, О.И. Горбатько // Педагогика. 2006. № 10. С. 11-21.
Селютин А.А. Корпоративная культура вуза как совокупность текстов : лингвокультуро-логический анализ : автореф. дис.. канд. филол. наук. Челябинск, 2007. 18 с.
Белова Л.И. Корпоративная культура российского университета как объект социокультурного анализа (на примере Южно-Уральского государственного университета) : автореф. дис.. канд. культурологии. Челябинск, 2009. 26 с.
Лимонова Э.М. Корпоративная культура университета // Корпоративная культура : проблемы и тенденции развития в мире и в России / отв. ред. Н.И. Дряхлов. М., 2011. С. 252-259.
Christopher J. Tension between the corporate and collegial cultures of Australian public universities : The current status // Critical Perspectives on Accounting. 2012. № 23. P. 556-571.
Петрова Г.И. Философские истоки духовной ауры классического университета // Вестник Том. гос. ун-та. Культурология и искусствоведение. 2013. № 4 (12). С. 241-245.
Фоминых С.Ф. Корпоративная идентичность отечественных вузовских преподавателей в конце XIX - начале XXI в. / С.Ф. Фоминых, М.В. Грибовский, А.Н. Сорокин // Сибирские исторические исследования. 2013. № 1. С. 67-78.
Palmer A. Brand identification in higher education: Aconditional process analysis / A. Palmer, N. Koenig-Lewis, Y. Asaad // Journal of Business Research. 2016. № 69. P. 3033-3040.
Rauschnabel P. Brand management in higher education : The University Brand Personality Scale / P. Rauschnabel, N. Krey, B. Babin, B. Ivens // Journal of Business Research. 2016. № 69. P. 3077-3086.
Афанасьева Д.О. Исследование трансформации корпоративной культуры университета (опыт Национального исследовательского Томского государственного университета) / Д.О. Афанасьева, Н.С. Гулиус, В.В. Кашпур, А.Г. Кузнецов, Г.И. Петрова, Е.А. Юрина // Университетское управление : практика и анализ. 2016. № 1. С. 53-64.
Бушуева Л.А. Повседневность университетского профессора Казани, 1863-1917 гг. / Л.А. Бушуева. Казань : Центр инновационных технологий, 2012. 287 с.
Сословие русских профессоров. Создатели статусов и смыслов / [Е.А. Вишленкова, И.М. Савельева, О.Н. Запорожец и др.]; под ред. Е.А. Вишленковой. М. : Изд. дом Высшей школы экономики, 2013. 385 с.
Воспоминания Е.Е. Голубинского // Труды Костромского научного общества по изучению местного края : третий исторический сборник. Кострома, 1923. Вып. 30. С. 1-80.
 Corporate culture of church historians in the Russian Orthodox Ecclesiastical Academy in the second half XIX - the first quarter of the XX century: research concept | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2017. № 25. DOI: 10.17223/22220836/25/2

Corporate culture of church historians in the Russian Orthodox Ecclesiastical Academy in the second half XIX - the first quarter of the XX century: research concept | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2017. № 25. DOI: 10.17223/22220836/25/2

Download full-text version
Counter downloads: 1545