Change Browser!
Change Browser
Media in the era of globalization: the basic characteristics and trends
With the transition to electronic media thetraditional boundaries of information and communication process fundamentally changed. Modernmeans of mass communication form the new information reality, providing a fundamental impact onthe processes of transformation of modern society and the establishment of a global society. Mediaoccupy a key position in the representation of the political process, both on the local and global levels.In the space-time expansion of the world, thanks to modern quality management system new models ofsocial communications are formed.
Keywords
массмедиа,
глобализация,
коммуникация,
mass media,
globalization,
communicationAuthors
Sayko Eugenia L. | National Research Tomsk State University | e.sayko@gmx.net |
Всего: 1
References
Назарчук А.В. Этика глобализирующегося общества. М.: Директмедиа Паблишинг, 2002. 382 с.
Kunczik M., Zipfel A. Publizistik. Ein Studienhandbuch. 2., durchges. und aktualisierte Aufl. Koln: Bohlau, 2005. 556 S.
Орлова В.В. Глобальные телесети новостей на информационном рынке. М.: РИП- Холдинг, 2003. 168 с.
Назаров М.М. Массовая коммуникация и общество. Введение в теорию и исследования. 4-е изд., перераб. и доп. М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2010. 360 с.
Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс. М.: ООО «Издательство АСТ», 2002. 509 с.
Землянова Л.М. Медиадискурсы и новостные фрейминги (исследования современных зарубежных коммуникативистов) // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 10. Журналистика. 2006. Вып. 2. С. 8-19.
Полякова Н.Л. ХХ век в социологических теориях общества. М. : Логос, 2004. 384 с.
Media in the era of globalization: the basic characteristics and trends | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2011. № 4.
Download file