Study of creativity in the communication paradigm
The present study identifiesthe levels of the personal communication with the world based on the intensity of communication. Theessence of creativity at each level of personal communication with the world was revealed. The authorsdefinition of the creative personality in the context of communicative ontology was given. Classificationof the creative personality based on the intensity of communication with the world but not onthe level of the influence of its objective creativity on the culture was carried out
Download file
Counter downloads: 246
Keywords
коммуникация, творчество, творческая личность, communication, creativity, creative personalityAuthors
Name | Organization | |
Gumerova Rimma V. | Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics | gumerova@ sibmail.com |
References
Ясперс К. Смысл и назначение истории. М. : Республика, 1994. 527 с.
Бахтин М.М. К философским основам гуманитарных наук // Бахтин М.М. Автор и ге- рой : К философским основам гуманитарных наук. СПб., 2000. С. 227-231.
Юнг К.Г. О становлении личности / Юнг К.Г. Бог и бессознательное. М., 1998. С. 454- 477.
Василюк Ф.Е. Жизненный мир и кризис : типологический анализ критических ситуаций // Журнал практической психологии и психоанализа. 2001. № 4. С. 16-25.
Гегель Г. Идея прекрасного в искусстве, или идеал // Гегель Г. Эстетика : в 4 т. М., 1968. Т. 1. 487 с.
Братусь Б.С. Опыт обоснования гуманитарной психологии // Гуманистическая и транс- персональная психология : хрестоматия. Минск; Москва, 2000. С. 54-72.
