Explication of value world view in the communicative model "Author - Addressee" in text space of magazines
The article deals with the problem of discourse transformations of communicative model "Author - Addressee" and the linguistic mechanisms of the value aspects of the communicative space of magazines. The research has been performed on the texts of modern science popular and entertainment magazines.
Download file
Counter downloads: 297
Keywords
медиакультура, дискурсивная картина мира, ценностная картина мира, стереотип медиакультуры, взаимодействие, коммуникативная модель, discoursive world view, value world view, interaction, discourse of media, communicative modelsAuthors
Name | Organization | |
Kostyashina Ekaterina A. | National Research Tomsk State University | k.yashin@rambler.ru |
References
Леонтьев А.А. Психология воздействия в массовой коммуникации // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М., 2008. С. 133-146.
Филлипс Л. Дж. Дискурс-анализ: Теория и метод / Л. Филлипс, М.В. Йоргенсен. Харьков: Гуманит. Центр, 2004. 336 с.
Артамонова Ю.Д. Герменевтический аспект языка СМИ / Ю.Д. Артамонова, В.Г. Кузнецов // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М. : Академ. Проект: Альма Матер, 2008. С. 99-118.
Володина М.Н. Язык массовой коммуникации - особый язык социального взаимодействия // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М., 2008. С. 27-48.
