Explication of value world view in the communicative model "Author - Addressee" in text space of magazines | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2012. № 4 (8).

Explication of value world view in the communicative model "Author - Addressee" in text space of magazines

The article deals with the problem of discourse transformations of communicative model "Author - Addressee" and the linguistic mechanisms of the value aspects of the communicative space of magazines. The research has been performed on the texts of modern science popular and entertainment magazines.

Download file
Counter downloads: 297

Keywords

медиакультура, дискурсивная картина мира, ценностная картина мира, стереотип медиакультуры, взаимодействие, коммуникативная модель, discoursive world view, value world view, interaction, discourse of media, communicative models

Authors

NameOrganizationE-mail
Kostyashina Ekaterina A.National Research Tomsk State Universityk.yashin@rambler.ru
Всего: 1

References

Леонтьев А.А. Психология воздействия в массовой коммуникации // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М., 2008. С. 133-146.
Филлипс Л. Дж. Дискурс-анализ: Теория и метод / Л. Филлипс, М.В. Йоргенсен. Харьков: Гуманит. Центр, 2004. 336 с.
Артамонова Ю.Д. Герменевтический аспект языка СМИ / Ю.Д. Артамонова, В.Г. Кузнецов // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М. : Академ. Проект: Альма Матер, 2008. С. 99-118.
Володина М.Н. Язык массовой коммуникации - особый язык социального взаимодействия // Язык средств массовой информации : учеб. пособие для вузов. М., 2008. С. 27-48.
 Explication of value world view in the communicative model

Explication of value world view in the communicative model "Author - Addressee" in text space of magazines | Tomsk State University Journal of Cultural Studies and Art History. 2012. № 4 (8).

Download file