Totality of soft power («SOFT POWER») in the global information space as an anthropological strategy of the media
The paper analyzes the problem of the objective reality presented in the mass media. It is opened the possibility of manipulation of information technology arsenal. We consider the media's ability to construct reality. The totality of the «soft power» («soft power») in the global information space is interpreted as an anthropological strategy of the media.
Download file
Counter downloads: 324
Keywords
средства массовой информации, реальность, глобализация, власть, mass media, reality, globalization, powerAuthors
Name | Organization | |
Chubik Anna P. | Tomsk Polytechnic University | allaphil@mail.ru |
References
Барт Р. Мифология // Избранные работы: Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс, 1989. 616 с.
Бурдье П. О телевидении и журналистике. М.: Прагматика культуры, 2002. 160 с.
Бодрийяр Ж. К критике политической экономии знака. М.: Акад. проект, 2007. 336 с.
Делез Ж. Различие и повторение. М.: Раритет, 1998. 384 с.
Brown Chris. Do Great Powers Have Great Responsibilities? Great Power and Moral Agency // Global Society. Journal of Interdisciplinary International Relations. 2004. Vol. 18, № 1.
Хабермас Ю. Вовлечение другого: Очерки политической теории. СПб.: Наука, 2001. 415 с.
