Synergetic Approach to Ensuring the Quality of Corporate Foreign Language Training (Additional Adult Education) | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2020. № 52. DOI: 10.17223/19996195/52/12

Synergetic Approach to Ensuring the Quality of Corporate Foreign Language Training (Additional Adult Education)

Modern requirements for the intensification of the process of teaching a foreign language in the field of additional adult education, as well as problems arising in the process of ensuring the quality of teaching the content side of speech competence, insufficient development of theoretical and practical issues of organizing foreign language teaching in the framework of corporate training; contradictions in theory and practice stimulate the activity of teachers in the search for new, more effective, productive forms of work. The article provides a rationale for the problem under study, defines the object of research, hypothesis, tasks, methodological foundations and research methods, and determines its scientific novelty. The article considers the term "quality of foreign language teaching", provides a classification of criteria and parameters, analyzes the stages of ensuring the quality of training and factors that hinder the process of effective learning to speak a foreign language for adults in the field of corporate training. The article reveals the effectiveness of using a synergetic approach to improve the quality of corporate foreign language teaching, and the methodological basis for ensuring the quality of foreign language teaching.

Download file
Counter downloads: 27

Keywords

synergetic approach, corporate training, quality assurance training, quality of training

Authors

NameOrganizationE-mail
Lazareva Anna S.Academy of corporate educationanna@academyce.ru
Всего: 1

References

Безукладников К.Э., Жигалев Б.А., Прохорова А.А., Крузе Б.А. Особенности форми рования мультилингвальной образовательной политики в условиях нелингвистического вуза // Язык и культура. 2018. № 42. С. 163-180.
Выготский Л.С. Мышление и речь. СПб. : Питер, 2020. 432 с.
Гураль С.К. Обучение языку как коммуникативной самоорганизующейся системе сквозь призму «сложного мышления» // Язык и культура. 2010. № 2 (10). С. 84-91.
Гураль С.К., Краснопеева Т.О., Смокотин В.М., Сорокоумова С.Н. Цели, задачи, принципы и содержание индивидуальных иноязычных образовательных траекторий с учетом латентных характеристик студентов // Язык и культура. 2019. № 47. C. 179-196. DOI: 10.17223/19996195/47/10
Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. Пособие для учителей средней школы. М. : Просвещение, 1978. 159 с.
Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. М. : Рус. яз., 1989. 223 с.
Лазарева А.С. «Школа профессионального мастерства» - путь к успешной работе // Вестник Томского государственного университета. 2003. №. 277. С. 220-221.
Лазарева А.С. К вопросу о качестве образования через обучение в сотрудничестве // Качество образования управленческих кадров: подходы, практика, проблемы : материалы IX науч.-метод. семинара преподавателей, участвующих в реализации программ подготовки управленческих кадров по заказу Администрации области / под ред. Т.М. Минеевой. Томск : Изд-во НТЛ, 2003. С. 104-107.
Портер Е.М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов: пер. с англ. М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.
Митчелл Л.А., Гураль С.К. Модель формирования грамматико-дискурсивных навыков у студентов неязыкового вуза на основе когнитивного подхода // Язык и культура. 2016. № 3(35). C. 146-154. DOI: 10.17223/19996195/35/13
Поляков О.Г. Роль теорий учения и анализа потребностей в проектировании профильно-ориентированного курса английского языка // Иностранные языки в школе. 2004. № 1. С. 45-51.
Carrier M. Simulations in English language teaching: A cooperative approach // Simulation & Gaming. 1991. Vol. 22, is. 2. P.224.
Hiltz S.R. Collaborative learning: The virtual classroom approach // Technological Horizons in Education (T.H.E.) Journal. 1990. Vol. 17, № 10. P. 59-65.
Wellington J. Education For Employment. The Place of Information Technology. London, 1989. Р. 19.
Lambert W.E., Gardner R.C., Barik H.C., Tanstall K. Attitudinal and Cognitive Aspects of Intensive Study of a Second Language // Journal of Abnormal and Social Psychology. 1963. Vol. 66, № 4. P. 358-368.
Llobera M. Competencia comunicativa: documentos basicos en la ensenanza de lenguas extranjeras. Madrid : Edelsa grupo didascalia, S.A., 2000. 160 p.
 Synergetic Approach to Ensuring the Quality of Corporate Foreign Language Training (Additional Adult Education) | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2020. № 52. DOI: 10.17223/19996195/52/12

Synergetic Approach to Ensuring the Quality of Corporate Foreign Language Training (Additional Adult Education) | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2020. № 52. DOI: 10.17223/19996195/52/12

Download full-text version
Counter downloads: 92