Sergey Slonimsky. Piano suite "Three graces" (1964) | Musical Almanac of Tomsk State University. 2018. № 5. DOI: 10.17223/26188929/5/3

Sergey Slonimsky. Piano suite "Three graces" (1964)

In this paper, features of the composer's style are examined using the example of the piano suite "Three Graces". The place of this work is determined in the context of the composer's work; the influence of the picturesque primary sources on the choice of musical means; The form and means of musical expressiveness in each play of the cycle are analyzed; features of the treatment cycle as a whole; conclusions are drawn about the peculiarities of the composer's style in this period.

Download file
Counter downloads: 289

Keywords

фортепианная сюита, вариации, С. Слонимский, С. Боттичелли, П. Пикассо, О. Роден, piano suite, variations, S. Slonimsky, S. Botticelli, P. Picasso, O. Rodin

Authors

NameOrganizationE-mail
Krivopalova Veronika A.Tomsk State Universityprihkatja@mail.ru
Kharlamova Olga V.Tomsk Music College named after E.V. Denisovprihkatja@mail.ru
Всего: 2

References

Дьячкова Л. Гармония в западноевропейской музыке (IX - начало ХХ века) : учеб. пособие. М., 2009.
Рыцарева М. Композитор Сергей Слонимский. Л., 1991.
Стародубова В.В. Огюст Роден: жизнь и творчество. М., 1998.
Холопова В. Импульсы новаторства и культурный синтез в творчестве Сер гея Слонимского // Музыка из бывшего СССР : сб. ст. М., 1994 Вып. 1.
Вишнев Г. Три грации. Новая хронология. URL: http://new.chronologia.org/ polemics/vishnev_three_graces1.pdf
 Sergey Slonimsky. Piano suite

Sergey Slonimsky. Piano suite "Three graces" (1964) | Musical Almanac of Tomsk State University. 2018. № 5. DOI: 10.17223/26188929/5/3

Download full-text version
Counter downloads: 1391