Sergey Slonimsky. Piano suite "Three graces" (1964)
In this paper, features of the composer's style are examined using the example of the piano suite "Three Graces". The place of this work is determined in the context of the composer's work; the influence of the picturesque primary sources on the choice of musical means; The form and means of musical expressiveness in each play of the cycle are analyzed; features of the treatment cycle as a whole; conclusions are drawn about the peculiarities of the composer's style in this period.
Download file
Counter downloads: 289
Keywords
фортепианная сюита, вариации, С. Слонимский, С. Боттичелли, П. Пикассо, О. Роден, piano suite, variations, S. Slonimsky, S. Botticelli, P. Picasso, O. RodinAuthors
Name | Organization | |
Krivopalova Veronika A. | Tomsk State University | prihkatja@mail.ru |
Kharlamova Olga V. | Tomsk Music College named after E.V. Denisov | prihkatja@mail.ru |
References
Дьячкова Л. Гармония в западноевропейской музыке (IX - начало ХХ века) : учеб. пособие. М., 2009.
Рыцарева М. Композитор Сергей Слонимский. Л., 1991.
Стародубова В.В. Огюст Роден: жизнь и творчество. М., 1998.
Холопова В. Импульсы новаторства и культурный синтез в творчестве Сер гея Слонимского // Музыка из бывшего СССР : сб. ст. М., 1994 Вып. 1.
Вишнев Г. Три грации. Новая хронология. URL: http://new.chronologia.org/ polemics/vishnev_three_graces1.pdf

Sergey Slonimsky. Piano suite "Three graces" (1964) | Musical Almanac of Tomsk State University. 2018. № 5. DOI: 10.17223/26188929/5/3
Download full-text version
Counter downloads: 1391