The «values» in the mirror of the Russian press in the 2000s | Journalist Yearbook. 2014. № 3.

The «values» in the mirror of the Russian press in the 2000s

The article is devoted to the interpretation of modern journalists meaning of "value" based on the content analysis of modern media usage of expressions such as "values", "moral values", "spiritual (religious) values", "cultural values". The analysis allows the author to create the linguistic world-image presented in the media value-oriented slice of society, to analyze the correlation of social and individual.

Download file
Counter downloads: 311

Keywords

values, linguistic world-image, content analysis, medialinguistics, modern mass media, ценности, языковая картина мира, контент-анализ, язык СМИ, современные массмедиа

Authors

NameOrganizationE-mail
Severskaya O.I.oseverskaya@mail.ru
Всего: 1

References

Северская О.И. Российские СМИ 2000-х: между моралью и нравственностью // Człowiek. Świadomość. Komunikacja. Internet. Человек. Знание. Коммуникация. Интернет. VI Международная научная конференция «Русский язык в языковом и культурном пространстве Европы и мира». 22-25 мая 2014 года. Лёвен, Бельгия / научн. ред. Т. Солдатенкова, Л. Шипелевич. Warszawa: Wyd. Univ. Warsz., 2014. С. 1593-1604.
Кузнецов С.А. (ред.). Большой толковый словарь русского языка. СПб. - М. : Рипол-Норинт, 2008. URL: http://www.gramota.ru/slovari/dic/.
 The «values» in the mirror of the Russian press in the 2000s | Journalist Yearbook. 2014. № 3.

The «values» in the mirror of the Russian press in the 2000s | Journalist Yearbook. 2014. № 3.