Advertising media as an element of entropy
In the article the problem of transformation is considered in mass-media of advertisement, as an important element in communication a «producer of commodities and services is a consumer», from «direct» information to the so-called entertaining. /As a result vivid facilities for creation of креатива of such advertisement (humour, fear, mythology etc.) frequently result in the «vagueness of sense» of selling aids - to the size, reverse information, entropy.
Keywords
entropy,
creative,
entertaining advertisement,
MASS-MEDIA,
information,
advertisement,
энтропия,
креатив,
развлекающая реклама,
СМИ,
реклама,
информацияAuthors
Всего: 1
References
Колодиев М. Энтропия - количественный показатель беспорядка // Советская Россия. 2004. №123 (12594), от 23 сент.
Кузнецова А.В. Проблемы информации и энтропии в медиатексте: автореф. дис.. канд. филол. наук. Ростов-на-Дону, 2012. 25 с.
Самохвалова В. Большинство россиян раздражает реклама на телевидении // Известия, 2014, от 24 июля.
Геращенко Л.Л. Реклама как миф : автореф. дис.. д-ра филос. наук : 24.00.01. М., 2006. 39 с.
Митько В. Сила негатива // Ведомости. 2007, № 6 (47).
Прохоров Е.П. Введение в теорию журналистики. М. : Аспект Пресс, 2009. 368 с.
Федеральный закон «О рекламе» // Российская газета. 2006. № 4017 от 15 марта.
Юрков А.А. Основы редакционного менеджмента в периодической печати. СПб. : СПбГУ, 2005. 151 с.
Сывороткина Н.М. Рекламная коммуникация в социально-культурном измерении: региональный аспект. Саранск, 2006. 190 с.
Медведева Е.В. Основы рекламоведения. М. : Логос, 2004. 229 с.
Бороноева Т.А. Современный рекламный менеджмент. М. : Аспект Пресс, 2003. 141 с.