The role of the author in the creation of media content: the transformation of professional practices
Article examines the changing role of the author in the process of creating media texts. A sign of a modern media space becomes the prevalence of secondary content and attract a wide audience to be creative. Professional journalists to learn new functions of moderation, «packaging» of the media product, systematization and processing of information. The multimedia product, is the product of teamwork, replaces the individual nature of journalism. As a result, the author's personality in a variety of media texts is significantly different. The article proposes a typology of media content on the criterion of the role of the author in the process of media production.
Keywords
медиаконтент,
типология медиаконтен-та,
роль автора,
персонализация контента,
медиабрендинг,
media content,
types of media content,
the role of the author,
content personalization,
mediabrandingAuthors
Afanasieva Ekaterina A. | Taras Shevchenko National University of Kyiv (Ukraine) | pravo-media@ukr.net |
Всего: 1
References
Потятиник Б. В. 1нтернет-журналктика : навч. поаб. / Борис Во-лодимирович Потятиник. - Львiв : ПА1С, 2010. - 244 с.
Распопова С. Автор как реальный человек и образ автор в медиатексте / Распопова Светлана Сергеевна // Вопросы теории и практики журналистики. - 2015. - T. 4. - №2. - С. 149-158.
Комова М. В. Типолопя авторiв повщомлень у засобах масовоТ комушкацп / М.В. Комова // Свiтовi стандарти сучасноТ жур-налктики: збiрник наукових праць. - Черкаси: Видав. Чабатенко Ю., 2010. - С. 359-362.
Партико З.В. Загальне редагування: нормативы основи: навч. поаб. / З.В. Партико. - Львiв: Афша, 2001. - 416 с.
Lessig L. Free Culture: How Big Media Uses Technology and the Law to Lock Down Culture and Control Creativity / Lawrence Lessig. - Penguin Press, 2004. - 345 р.
Золяк В. В. Функцюнальш характеристики контентноТ конвер-генцп заа^в масовоТ комушкацп: автореф. дис. на здоб. вчен. ступеню канд. наук iз соц. комушкафй / Золяк Вiкторiя Василiв-на. - КиТв, 2009.
Афанасьева (Горська) К. О. Розвиток концепцп втьних джерел як нова реальшсть сучасного медмного простору // Актуальш питання масовоТ комушкацп : науковий журнал / голов. ред. В. В. Рiзун ; 1нститут журналктики КНУ iменi Тараса Шевченка. - К., 2014. - Вип. 16. - 70 с.
Артамонова Ю.Д., Кузнецов В.Г. Герменевтический аспект языка СМИ / Ю. Д. Артамонова, В. Г. Кузнецов // Язык средств массовой информации: учебное пособие для вузов. - М., 2008. - С. 99 - 117.
Aitamurto T. The Impact of Crowdfunding on Journalism / Tanja Aitamurto // Journalism Practice. - 2011. - №5 (4). - рр. 429-445.
Piller F., Ihl Ch., Vossen A. A Typology of Customer Co-creation in the Innovation Process / Piller Frank, Christopher Ihl, and Alexander Vossen // In New Forms of Collaborative Production and Innovation on the Internet: Interdisciplinary Perspective, edited by Volker Wittke and Heidemarie Hanekop. - Go"ttingen: Universita"tsverlag, 2011.
Скотт М. Руководящие принципы для теле- и радиовещательных компаний по развитию пользовательского контента (ПК ) и медиа и информационной грамотности (МИГ ) / Мартин Скотт. Международная евразийская академия телевидения и радио, 2011. - 72 стр.
Барт Р. Избранные работы: Семиотика. Поэтика / Р. Барт ; пер. с фр. - М. : Прогресс, 1989. - 616 с.