Change Browser!
Change Browser
Temporal paradox of slow media
The article examines the impact of the media on the formation of social time. The mechanisms of filling mass flow of information content «fast food», produced by a wide audience of users of the global communications network. Contrast the specificity of production time of traditional slow media and new electronic media, broadcasting is constantly growing wave of information. The conclusion of the destructive impact of new media on the social time of modernity.
Keywords
социальное время,
хронотворчество,
массовый информационный поток,
медленные медиа,
референтная точка,
social time,
production time,
the massive information flow,
slow media reference pointAuthors
Vitvinchuk Vladimir V. | Altai State University (Barnaul) | Amon-ra17@mail.ru |
Всего: 1
References
Мирошниченко А.И. Существо Интернета [Электронный ресурс] // Частный Корреспондент / Режим доступа: http://www. chaskor.ru/article/sushchestvo_interneta_21588 (дата обращения: 10.09.2015).
Маклюэн Г.М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека / Пер. с англ. В. Николаева. - М.; КАНОН-пресс-Ц, 2003. - 464 с.
McBride К. Journalism has an originality problem, not a plagiarism problem [WWW document] / Kelly McBride // The Poynter Institute's e-learning project. - St-Petersburg, Florida. - URL: http://www. poynter.org/latest-news/everyday - ethics / 189900 / journalism - has - an - originality - problem -not - a - plagiarism - problem/ (дата обращения: 25.02.2015).
Kohler B. The Slow Media Manifesto [WWW document] / Benedikt Kohler, Sabria David, Sabria David. - URL: http://en.slow-media.net/ manifesto (дата обращения: 15.09.2015).
Сорокин П. А., Мертон Р.К. Социальное время: опыт методологического и функционального анализа // Социс. - 2004. - №6. С. 81-101.
Temporal paradox of slow media | Journalist Yearbook. 2015. № 4.