The need for entrepreneurs in occupational information as information needs of everyday life | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The need for entrepreneurs in occupational information as information needs of everyday life

This article examines the information needs of entrepreneurs. Entrepreneurs in the process of training professional activities daily are in need of current information necessary for successful entrepreneurial activity. On the basis of the conducted sociological research the author makes conclusions about the topics, frequency of occurrence, the sources satisfy the information needs of everyday life by representatives of the business community.

Download file
Counter downloads: 159

Keywords

предприниматель, профессиональная информация, информационная потребность, деловые СМИ, entrepreneur, information need, professional information, business media

Authors

NameOrganizationE-mail
Zolotova Ekaterina S.South Ural State University (Chelyabinsk)zolotko74_87@mail.ru
Всего: 1

References

Антосик Л.В. Информация как ресурс и источник конкурентного преимущества / Л.В. Антосик // Вестник Волгоградского государственного университета. - 2005. - Вып. 4. - Ч.2. - С. 28-32.
Загидуллина М. В. Информационная потребность как теоретическая проблема / М.В. Загидуллина // Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева, - 2012, - Т.3., - №10. - C. 194-200.
Золотова Е.С. Репрезентация биконцептуальных единств в естественной письменной речи предпринимателей / Е. С. Золотова // Вестник Челябинского государственного университета. - 2013. - №4 (295). Сер. Филология. Искусствоведение. Вып. 75. - С. 32-35.
 The need for entrepreneurs in occupational information as information needs of everyday life | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The need for entrepreneurs in occupational information as information needs of everyday life | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Download full-text version
Counter downloads: 4037