Journalism education: new context | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Journalism education: new context

The author examines CDIO educational approach as a possible basis for a new model of journalism education and suggests such a model: measure-conceive-create-publish and promote. The main thesis is that it's possible to develop such an educational context at university that help students get real professional experience and understand abstract theoretical concepts. This model seems to be a real basis for a high level of quality journalism education.

Download file
Counter downloads: 112

Keywords

высшее образование, журналистское образование, подход CDIO, профессиональный журналистский контекст, образовательный контекст, журналистское образование в САФУ, higher education, journalism education, CDIO approach, professional journalism context, educational context, journalism education in NArFU

Authors

NameOrganizationE-mail
Avdonina N.S.Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosovnatalia.avdonina1987@gmail.com
Всего: 1

References

Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования - бакалавриат. Направление подготовки -42.03.02 Журналистика [Электронный ресурс]. Доступно на: U R L : http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/420302_Gurnal.pdf (режим доступа - свободный).
Переосмысление инженерного образования. Подход CDIO / Э.Ф. Кроули, Й. Малмквист, С. Остлунд, Д.Р. Бродер, К. Эдстрем; пер. с англ. С. Рыбушкиной. М., 2015.
 Journalism education: new context | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Journalism education: new context | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257