Motivation for a profession first-year students of the Journalism Department | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Motivation for a profession first-year students of the Journalism Department

The article presents an analysis of the motivation of mastering the profession of first-year students of Tomsk State University. Results of slice-study on the motivation of choice in the field of journalism as a space for the future professional development. As a material used data from the questionnaire with three open questions. As a result, comparison of the responses of students of journalism key selection criteria were identified as the principal professional activity of the students of the first course.

Download file
Counter downloads: 106

Keywords

мотивация, профессиональные компетенции, ценностный сдвиг поколений, жесткие навыки, мягкие навыки, motivation, professional competence, value shift in generations, hard skill, soft skill

Authors

NameOrganizationE-mail
Bezukladnikova S.S.Tomsk State Universitysofisbez@gmail.com
Всего: 1

References

Модернизация, культурные изменения и демократия / Инглхарт Р., Вельцель К. - М.: Новое издательство, 2011.
Введение в специальность: профессия журналист. Учеб. пособие для студентов вузов / Л. Г. Свитич. - 3 е изд., испр. и доп. - М.: Аспект Пресс, 2012.
Иванов Д. Путь к вершине. Факторы успеха. Что важнее: soft skills или hard skills? // Управление человеческим потенциалом. - 2010. - №3.
Корнев М. 10 трендов новых медиа в 2016 году // Mediatoolbox.ru [Электронный ресурс]. URL: http://mediatoolbox.ru/trends2016/
Тенденции управления персоналом: 9 трендов в хедхантинге и кадровом менеджменте [Электронный ресурс]. URL: http://www.gd.ru/artides/3851-red-tendentsii-upravleniya-personalom
Что ожидает журналистику в 2016 году? [Электронный ресурс]. URL: http://mediakritika.by/article/3542/chto-ozhidaet-zhurnalistiku-v-2016-godu
 Motivation for a profession first-year students of the Journalism Department | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Motivation for a profession first-year students of the Journalism Department | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257