Social advertising as a tool of social pr: structure and classification of values: a study of the city Saransk sotsreklamy | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Social advertising as a tool of social pr: structure and classification of values: a study of the city Saransk sotsreklamy

The article substantiates the concept of the effectiveness of social advertising, analyzes its cultural values. It includes the following components: communicative, psychological, management and technology. The study was conducted by comparing the phenomena of social advertising and social PR.

Download file
Counter downloads: 107

Keywords

информация, культура, пиар, социальная реклама, социальные проблемы, традиции, ценности, эффективность, information, culture, public relations, social advertising, social issues, traditions, values, efficiency

Authors

NameOrganizationE-mail
Bakeeva D.A.Ogarev Mordovia State Universitybakeeva.di@yandex.ru
Всего: 1

References

Ягодкина М.В., Иванова А.П., Сластушинская М.М. Реклама в коммуникационном процессе. - СПб.: Питер, 2014. - 304 с.
Кузнецов П.А. Социальная реклама. Теория и практика. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2010. - 175 с.
Федеральный закон от 13.03.2006 № 38-ФЗ (ред. от 28.12.2013) «О рекламе» (с изм. и доп., вступ. в силу с 30.01.2014) [Электронный ресурс] // Справочная правовая система «Консультант плюс» URL: , свободный.
Бакеева Д.А. Образы и символы в российской и мировой печатной рекламе // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. - 2010. - № 6. - С. 135137.
Королько В.А. Основы паблик рилейшенз. - М.: «Рефлбук», «Ваклер», 2007. - 528 с.
Астахова Т.В. Связи с общественностью для третьего сектора. - М.: ЗАО «Знак», 2006. - 59 с.
Иванов В.Н. Социальные технологии в современном мире. - М.: Славянский диалог, 2006. - 413 с.
Голуб О.Ю. Социальная реклама. - М.: Дашков и К°, 2011. - 180 с.
 Social advertising as a tool of social pr: structure and classification of values: a study of the city Saransk sotsreklamy | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Social advertising as a tool of social pr: structure and classification of values: a study of the city Saransk sotsreklamy | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257