Psychological dysfunctionalities of the pathogenic advertising in Ukrainian media | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.

Psychological dysfunctionalities of the pathogenic advertising in Ukrainian media

The article highlights the features of advertising as a social institution and defines its functions. Pathogenic advertising as a big part of commercial content of contemporary media also affects on the society, but in a negative sense. Therefore in the article it is analyzed the psychological impact of advertising on media audience and its implications. It is defined psychological dysfunctions of the pathogenic advertising in modern Ukrainian media and methods of dealing with the problem in the mediaspace.

Download file
Counter downloads: 365

Keywords

патогенность, реклама, социальный институт, влияние, психология, pathogenicity, advertising, social institution, influence, psychology

Authors

NameOrganizationE-mail
Kitsa Maryana O.Lviv National Universityimkitsa@gmail.com
Всего: 1

References

Потятиник Б., Лозиньский М. Патогенний текст. Львов, 1996. 296 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови. Киев, 2001.
Pisarek W. O Mediach i Języku. Kraków, 2007. 392 s.
Уралева Е. Реклама как социальный институт // Изв. ПГПУ им. В.Г. Белинского. 2012. № 28. С. 588–593.
Матвеева Л. Категория выразительности в рекламной коммуникации // Ежегодник Российского психологического общества «Психология сегодня». М., 1996. Т. 2. Вып. 2.
Овруцкий А. Реклама как травмирующая коммуникация: причины дисфункций и защитные механизмы // Коммуникация в современной парадигме социального и гуманитарного знания: Матер. 4-й Междунар. конф. М., 2008.
 Psychological dysfunctionalities of the pathogenic advertising in Ukrainian media | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.

Psychological dysfunctionalities of the pathogenic advertising in Ukrainian media | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.