Mass media as a factor of influence on value preferences of the students-journalists | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.

Mass media as a factor of influence on value preferences of the students-journalists

The article contains a set of axiological instructions (in the form of poll results) for future journalists - as an attempt to clarify the orientation of their values. Since the students of Journalistic departments are the consumers of values and potential producers of values that are represented by mass media, the article aims at determining the role of mass media in formation, correction, and transformation of these values and paradigms of values. Also, the author attempts to draw a range of mass media resources, preferred by respondents.

Download file
Counter downloads: 413

Keywords

ценность, средства массовой коммуникации, позитивные концепты, негативные концепты, values, means of mass communication, positive concepts, negative concepts

Authors

NameOrganizationE-mail
Ryzhko Elena N.National Aviation University (Kiev)rolena@ukr.net
Всего: 1

References

Базовые ценности россиян: Социальные установки. Жизненные стратегии. Символы. Мифы. М., 2003. 448 с.
Костенко Н.В. Ценности и символы в массовой коммуникации. Киев, 1993. 129 с.
Кузнецова Т.В. Аксюлопчш моделi мас-медмноТ шформацп: Мо-нографiя. Суми, 2010. 304 с.
Кузнецова Т.В. ЦЫносп в текстах друкованих ЗМ1 // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. Т. 21 (60). 2008. № 1.
Грабовська I. УкраТна як метафiзична реальшсть: Монографiя. Киев, 2000.
Потятиник Б. Медiа: ключi до розумЫня. Серiя: Медiакритика. Львiв, 2004. 298 с.
Потятиник Б., Лозинський М. Патогенний текст: Монографiя. Львiв, 1996. 295 с.
Богомолова Н.Н. Социальная психология массовой коммуникации. М., 2008.
 Mass media as a factor of influence on value preferences of the students-journalists | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.

Mass media as a factor of influence on value preferences of the students-journalists | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 1.