Mediatrends of Russian TV era 2000s | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

Mediatrends of Russian TV era 2000s

The article explores the different aspects of massmedia trends on Russian television of «zero» years era, their role and importance in the management of the society. The author indicates the transformation problem of a media event into the trend of massmedia, emphasizes creative and cognitive role of the journalist in realization of massmedia trends.

Download file
Counter downloads: 424

Keywords

медиатренд, телевидение, социальная технология, социальное время, идеология, mass media trend, TV, a social technology, the social time, ideology

Authors

NameOrganizationE-mail
Baydina Veronica S.Tomsk State Universitynekae@mail.ru
Всего: 1

References

Шангареев Н.А. Социальная технология как фактор управления общественным развитием: Автореф. дис.. д-ра филос. наук. Уфа, 2009.
Гуревич А.Я. Категории средневековой культуры. М., 1984.
Тузиков А.Р. Теории идеологии в западной социологии: От критики «ложного сознания» к анализу дискурсивных практик масс-медиа: Автореф.дис. д-ра социол. наук. М., 2003.
Негров Е.О. Трансформация официального политического дискурса в современной России: Автореф. дис.. канд. полит. наук. СПб., 2008.
Сорокин П.А. Человек. Цивилизация. Общество. М.: Политиздат, 1992.
 Mediatrends of Russian TV era 2000s | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

Mediatrends of Russian TV era 2000s | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.