News portals: structure and place in Perm Internet market | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

News portals: structure and place in Perm Internet market

This article is trying to find ways to estimate online media: they must be different than of print media. Appealing to Perm news recourses it estimates a role and a place of news portals - the resources which don't have print versions. It also analyses their genesis and specifics. It distinguishes such structural characteristics of the portals as aiming for leadership at news tops and ratings, tendency to combine news and services, producing of multimedia content, caring of loyal audience (primarily at social networks).

Download file
Counter downloads: 281

Keywords

онлайн-СМИ, пермские новостные порталы, online media, Perm news portals

Authors

NameOrganizationE-mail
Pustovalov Alexey V.Perm State Universitytheyareeverywhere@gmail.com
Всего: 1

References

Калмыков А.А., Коханова Л.А. Интернет-журналистика. М., 2006.
Амзин А.А. Новостная интернет-журналистика. М., 2011.
Качкаева А.Г. [и др.]. Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные. М., 2010.
The State of the News Media 2008. Executive Summary // The State of the News Media. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// www.stateofthemedia.org/files/2011/01/PEJ2008-Overview.pdf (дата обращения 02.08.2013).
Шагалова О.В. Интернет-СМИ Пермского края: типология и описание // Acta Diurna. 2007. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_3/shag_permnet.html (дата обращения 02.08.2013).
Пустовалов А.В. Печать или веб? Ведущие газеты США в борьбе за популярность // Вестник Пермского университета. Российская и зарубежная филология. 2012. № 3. С. 186-195.
Sturgeon W. Newspapers and a changing audience // The Media Blog, 08.05.2011. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// themediablog.typepad.com/the-media-blog/2011/05/media-readers-twitter-social-infographic.html (дата обращения 02.08.2013).
 News portals: structure and place in Perm Internet market | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

News portals: structure and place in Perm Internet market | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.