Change Browser!
Change Browser
News portals: structure and place in Perm Internet market
This article is trying to find ways to estimate online media: they must be different than of print media. Appealing to Perm news recourses it estimates a role and a place of news portals - the resources which don't have print versions. It also analyses their genesis and specifics. It distinguishes such structural characteristics of the portals as aiming for leadership at news tops and ratings, tendency to combine news and services, producing of multimedia content, caring of loyal audience (primarily at social networks).
Keywords
онлайн-СМИ,
пермские новостные порталы,
online media,
Perm news portalsAuthors
Pustovalov Alexey V. | Perm State University | theyareeverywhere@gmail.com |
Всего: 1
References
Калмыков А.А., Коханова Л.А. Интернет-журналистика. М., 2006.
Амзин А.А. Новостная интернет-журналистика. М., 2011.
Качкаева А.Г. [и др.]. Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные. М., 2010.
The State of the News Media 2008. Executive Summary // The State of the News Media. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// www.stateofthemedia.org/files/2011/01/PEJ2008-Overview.pdf (дата обращения 02.08.2013).
Шагалова О.В. Интернет-СМИ Пермского края: типология и описание // Acta Diurna. 2007. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_3/shag_permnet.html (дата обращения 02.08.2013).
Пустовалов А.В. Печать или веб? Ведущие газеты США в борьбе за популярность // Вестник Пермского университета. Российская и зарубежная филология. 2012. № 3. С. 186-195.
Sturgeon W. Newspapers and a changing audience // The Media Blog, 08.05.2011. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// themediablog.typepad.com/the-media-blog/2011/05/media-readers-twitter-social-infographic.html (дата обращения 02.08.2013).
News portals: structure and place in Perm Internet market | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.