Linguistic and non-linguistic components of television media text | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

Linguistic and non-linguistic components of television media text

The article presents the understanding of media texts taking into account its television specifics. The quality of the media can determine its internal readiness to be more or less appropriate decoding, willing to contact - dialogue with the audience. The author of the article discusses the linguistic and non-linguistic components of a television news program.

Download file
Counter downloads: 301

Keywords

медиатекст, медийная коммуникация, диалогичность, новость, коммуникатор, аудитория, media text, media communication, dialogicity, news, communicator, audience

Authors

NameOrganizationE-mail
Dyominova Marina A.Altai State Universitym.deminova@mail.ru
Всего: 1

References

Богомолова Н.Н. Массовая коммуникация и общение. М., 1988.
Винокур Т.Г. Говорящий и слушающий. Варианты речевого поведения. М., 1993.
Дейк ван Т.А. Язык. Познание. Коммуникация. Благовещенск, 2000.
Добросклонская Т.Г. Вопросы изучения медиатекстов: опыт исследования современной английской медиаречи. М., 2010.
Якубинский Л.П. О диалогической речи. Избранные работы. Язык и его функционирование. М., 1986.
 Linguistic and non-linguistic components of television media text | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.

Linguistic and non-linguistic components of television media text | Journalist Yearbook. 2013. № 2. Часть 2.